torsdag 11. juli 2013

VCD, Vocal Cord Dysfunction eller trange stemmeband

Eg har dignosa VCD, Vocal Cord Dysfunction, eller trange stemmebånd som det heite på norsk. Det er enkelt og greit stemmebanda mine som prøva å drepe meg. Faktisk:P

For nåken år tilbake var eg til legen fordi eg trudde eg hadde astma. Eg har hatt episoder der eg har hatt vanskelig for å puste, alltid etter mykje springing eller turar på fjellet. Symptoma byrjar med "vondt i halsen" før det seinare blir verre, og det kjem piping frå halsen både på innpust og utpust.

Legen min henviste meg til ein astmalege ute på Nesodden, der eg måtte springe på tredemølle for å bli andpusten. Så sjekka dei luftvegane mine (eg måtte puste inni eit rør), uten å finne spor til astma. Eg fortalde at det hjalp å stikke fingrane inni sidene på luftrøret for å få puste lettare. 

Sånn 

Det ser ut som om eg prøva å ta pulsen på megsjøl, men det er sånn er "opnar" stemmebånda. Vanligvis gjør eg det på begge sider, men det var vanskelig å ta bilder då. Legen meinte då at eg hadde VCD, noko som passa med symptoma mine og det at det hjelpe å stappe fingrane inn på sida av luftrøret. Utrulig at eg ikkje får blåmerker, sida eg fysisk opna stemmebånda. Uansett, etter at eg fekk den diagnosa, har eg blitt meir bevisst på det, og prøv å slappe av meir når eg går på tur, og ikkje berre springe av gårde med den holdninga at eg bare er i dårlig form.

Noko eg og har funne ut hjelpe, er gjespe-refleksen eller kva eg no skal kalle det. Når eg gjespar, opnar stemmebånd seg mykje meir enn når eg pustar vanleg. Så eg har begynt å "gjespe" når eg kjenne at det begynde å bli lite luft, sånn at dei opna seg meir. Veldig effektivt, og det ser ikkje ut som om eg prøva å kvele megsjøl.

Artikkelen som eg har linka til lengre oppe, i feit skrift, handlar kort om kva det er og kor mange som er ramma. Har du fått diagnosen Astma, men medisinen hjelpe ikkje, so ville eg få sjekka om det er VCD. Eg trur no, etter at eg veit kva det er, at eg har hatt det sida eg var ca 8 år. Der er nåken episoder som eg huska sovidt der eg har hatt "vondt i halsen" når vi har vore på tur. Eg trudde lenge at det handla om høgdeforskjellane, sida vi på Vestlandet går mykje oppover når vi går på tur, men det har ikkje virka logisk. Eg fekk det ein gong og etter mykje springing på handballbana, so då passa det ikkje med høgdeforskjellar lengre.

Uansett, her var ei kort innføring i kva det vil seie å ha trange stemmeband, og kva som hjelper for meg. Som sagt, dersom lege seie du har astma, men medisinen ikkje hjelpe, prøv å stapp fingrane inn på sida av luftrøret neste gong, og sjå om det hjelper.

Sunniva

2 kommentarer:

  1. Hei. Hvordan fikk du sjekket dette? Min datter har symptomer som ligner, men det er vanskelig å få testet dette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Eg var med en spesialist på Nesodden, men hadde henvisning frå lege. Testen gikk ut på at eg sprang på tredemølle og pusta inn i ei maskin etterpå. Der fikk en konstantert at det ikkje var astma, men VCD. I ettertid har eg fått vite at det er ingenting som heote trange stemmebånd, men at det er andre faktorar som gjør at det følast sånn.

      Eg har ei venninne som er logoped, dei lærer mykje om VCD, so kanskje en logoped er vegen å gå? Eg har gjennom ho lært at det kan være psykisk, som gjør ar det blir fysisk. Det viktigate er uansett at ho ikkje blir So anpusten at ho ikkje får luft. Den gjespeteknikken som eg omtalar hjelpe meg veldig.
      Håpa dette var til litt hjelp. Lykke til! Sunniva

      Slett